آی‌مک ۲۴ اینچی با تراشه M3 معرفی شد

صبح امروز به وقت ایران کاربران آی‌مک بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار با نسل جدید این لپ تاپ با پردازنده جدید روبه‌رو شدند.

 شرکت اپل صبح امروز پس از گذشت سه سال، آی‌مک ۲۴ اینچی را با تراشه M3 آپگرید کرد. زبان طراحی این دستگاه با نسل پیشین خود که با تراشه M1 همراه بود، هیچ تفاوتی ندارد و تنها سرعت و عملکرد پردازشی آن ارتقاء پیدا کرده است. در ادامه با مشخصات فنی آیمک ۲۴ اینچی بیشتر آشنا خواهیم شد.

 از نظر طراحی هیچ تغییری به وجود نیامده است. نمایشگر ۲۴ اینچی آن نیز با همان رزولوشن ۴٫۵K همراه است و به عنوان بزرگ‌ترین تغییر، باید به جایگزین شدن تراشه M1 با تراشه M3 اشاره کرد؛ چرا که این دستگاه از سال ۲۰۲۱ به هیچ عنوان آپگرید نشده بود.

جدید 2

پردازنده M3 بر اساس تراشه A17 Pro که همزمان با رونمایی از آیفون ۱۵ پرو شاهد آن بودیم، طراحی شده. این اولین پردازنده اپل است که بر پایه لیتوگرافی ۳ نانومتری و مخصوص مک‌ها طراحی شده است. به گفته اپل، زمانی که حرف از GPU به میان می‌آید، شاهد قدرت این پردازنده خواهیم بود. M3 و A17 Pro اولین تراشه‌های اپل هستند که از تکنولوژی Ray Tracing به صورت سخت‌افزاری پشتیبانی می‌کنند و این یعنی غول فناوری.

عملکرد پردازنده M3 در مقایسه با M1 و M2 به ترتیب ۳۰ و ۱۵ درصد بیشتر گزارش شده است. به دلیل معماری جدید و حتی با وجود عملکرد پردازشی قوی‌تر و بهتر، این تراشه از مصرف انرژی کمتری برخوردار است. نسخه پایه آن ۸ هسته‌ای بوده و پردازنده گرافیکی ۱۰ هسته‌ای نیز مکمل آن خواهد بود.

قیمت این دستگاه با نسل پیشین خود هیچ فرقی نکرده و برای مدل پایه با حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت به همراه ۸ گیگابایت رم،  ۱۲۹۹ دلار است.  آیمک ۲۴ اینچی، تنها به تراشه M3 مجهز بوده و اثری از پردازنده‌های M3 Pro و M3 Max برای آن دیده نمی‌شود. پیش فروش این محصول از امروز در وب سایت اپل آغاز شده و تاریخ ارائه و عرضه آن نیز ۷ نوامبر مصادف با ۱۶ آبان ماه اعلام شده است.

اپل 1
نوشته قبلی

رویداد Scary Fast اپل با آيفون ۱۵ پرو مکس فیلمبرداری شده است!

نوشته بعدی

مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید با تراشه M3 معرفی شدند

بوک جدید اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − نه =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید