اضافه کردن دکمه جدید به آيفون ۱۶ در قبال جابجا شدن خطوط آنتن

 

یکی از افشاگران که با اکانت Instant Digital در شبکه اجتماعی Weibo فعالیت می‌کند، به تازگی ادعا کرده است که اپل قصد دارد یک دکمه فیزیکی دیگر به خانواده آيفون ۱۶ اضافه کند. در راستای اضافه شدن این دکمه جدید، طراحان اپل مجبور خواهند شد تا آنتن mmWave را از سمت راست به سمت چپ بدنه انتقال دهند. مطمئنا این موضوع انتقال آنچنان بزرگی به حساب نمی‌آید، اما شایسته توجه است.

دکمه جدید در حال حاضر در میان مهندسان و مدیران اپل با نام Capture Button شناخته می‌شود، اما هنوز عملکرد و کاربرد آن به صورت دقیق مشخص نیست.  ما هنوز نمی‌دانیم که این دکمه چه کاری قرار است انجام دهد. اپل این دکمه را در سمت راست بدنه تعبیه خواهد کرد و به این ترتیب آنتن mmWave باید به سمت چپ منتقل شود. بر اساس شایعات، این دکمه در قسمت زیرین دکمه پاور قرار گرفته و بر خلاف دکمه‌های کاهش و افزایش صدا، از حالت خازنی برخوردار بوده و به این ترتیب به جای فشار، به لمس کاربران حساس خواهد بود.

آنتن mmWave به دلیل اضافه شدن این دکمه، ‌به سمت چپ  منتقل خواهد شد، اما محل آن در قسمت زیری دکمه‌های افزایش و کاهش صدا خواهد بود و به این ترتیب، ‌ پریدن آنتن هنگام گرفتن گوشی در دست دیگر تکرار نمی‌شود. اگر به خاطر داشته باشید، اپل در سال ۲۰۱۰ همزمان ب اعرضه آيفون ۴، با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کرد و به دلیل قرارگیری آنتن در سمت چپ بدنه و قسمت پایینی، هنگامی که کاربران این گوشی را در دستان خود می‌گرفتند، آنتن دستگاه به دلیل کاور شدن به وسیله دست می‌پرید.

حالا که خبر ازتغییر جای محل آنتن شنیده می‌شود، دوباره نگرانی‌ها در مورد پرش آنتن میان کاربران و اهالی دنیای تکنولوژی به وجود امده است.   به نظر می‌رسد دکمه اکشن در آيفون ۱۶ پرو و نسخه پرو مکس به  حالت لمسی و غیر فیزیکی تبدیل شده . اگر امیدوار هستید که دکمه پاور و افزایش و کاهش صدا نیز به این صورت دربیایند، باید بگوییم که فکر چنین خبری را از سر خود بیرون کنید و این اتفاق هیچ وقت رخ نمیدهد. این دکمه‌ها مانند چند سال اخیر و از ابتدای عرضه آيفون‌ها، از بدنه به سمت بیرون آمده و کاملا فیزیکی خواهند بود.

می‌توانیم انتظار داشته باشیم که آيفون ۱۶ پرو به لنز پریسکوپ ۵ گانه اختصاصی مجهز بوده و ابعاد نمایشگر آن نیز ۶.۲ یا ۶.۳ اینچ شود. سایز نمایشگر آيفون ۱۶ پرو مکس نیز به ۶.۹ اینچ ارتقاء پیدا کرده و تمامی ۴ آیفون این خانواده، از تراشه A18 Pro بهره خواهند بود.

تقریبا ۱۰ ماه تا موعد رونمایی از سری آيفون ۱۶ زمان باقی است. باید منتظر بمانیم و ببینیم کدام یک از این شایعات مطرح شده واقعی هستند.

بوک پرو m3
نوشته قبلی

نمایشگر مک‌بوک پروهای جدید ۲۰ درصد پرنورتر از نسل قبل است

نوشته بعدی

اپل هشدار هک آیفون را صادر کرد!

هک از جانب اپل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید