پروژه آلاسکای اپل چیست؟

اپل که به تازگی به دسته محصولات جدیدی ورود کرده و قصد تولید محصولات جدیدی را دارد، به نظر می‌رسد بدون ارزیابی فروش محصول متفاوت خود قصد دارد سراغ محصول دیگر و جدیدی برود.

در چند ماه گذشته گزارش‌هایی شنیده‌ایم در این خصوص که اپل در حالا کار بر روی نسل دوم هدست واقعیت ترکیبی خود است، اگرچه جزییات کمی در مورد این دستگاه به دست ما رسیده. اما امروز اطلاعات جدیدی در مورد این پروژه به دست آمده که طراحی و سخت افزار جانشین ویژن پرو را نشان می‌دهد.

نسل دوم هدست اپل ویژن پرو که در داخل با اسم رمز «پروژه آلاسکا» و شناسه دستگاه «N109» شناخته می‌شود، شباهت زیادی به نسل اول ویژن پرو معرفی شده در رویداد توسعه دهندگان امسال دارد. در حالی که دستگاه حالتی خمیده دارد و محل قرارگیری دکمه‌ها نیز در آن به مانند نسل اول ویژن پرو است، اما انتظار می‌رود محل قرارگیری اسپیکرها متفاوت باشد.

طرح‌های اولیه نسل دوم این محصول شامل قسمت‌های گردی نمی‌شود که اسپیکرهای نسل اول در آن جای داده شده بود. در عوض این هدست دارای محل‌هایی است که در تمام قسمت‌ها صاف و یکنواخت هستند. از طرف دیگر اسناد مربوط به پروژه آلاسکا حاوی ارجاعاتی به لوازم جانبی صوتی و احتمالا متعلق به یک اسپیکر خارجی است. در مرحله‌ای از توسعه دو پیکربندی طراحی متفاوت برای دریچه‌های بالایی وجود داشته که یکی مشابه دریچه‌های نسل اول ویژن پرو و دومی دارای دو دسته از سوراخ‌های کوچک برای اسپیکرها بوده است.

تفاوت اصلی دیگر درباره ی تسمه‌های پشت دستگاه است. هدست نسل دوم دارای بندهایی است که از نظر طراحی و ظاهر ساده‌تر هستند و تا حدودی یادآور بندهای تختی هستند که به طور معمول در کیف‌های لپ تاپ یا کوله پشتی پیدا می‌شوند. شایعات قبلی حاکی از آن بود که هدست بعدی اپل می‌تواند ارزان‌تر از ویژن پرو باشد و طراحی تسمه‌های عقب روی هدست نسل دوم تا حدی به این نظریه قوت میبخشد. احتمالا تولید انبوه تسمه‌های ساده آسان‌تر خواهد بود و شاید منجر به کاهش قیمت کلی برای کاربران نهایی شود.

در کنار احتمال استفاده از لوازم جانبی صوتی،  اپل برنامه‌هایی برای بسته باتری خارجی، مشابه بسته باتری مورد استفاده برای نسل اول ویژن پرو دارد.

از نظر سخت افزاری نسل دوم ویژن پرو همچنان مجموعه‌ای از دوربین‌ها و سنسورهای مشابه هدست اول خواهد بود؛ در همین راستا به طور مشخص باید گفت که این دستگاه دارای قطب نما، حسگر نور محیط، مغناطیس سنج و ژیروسکوپ است که همگی در آیفون نیز وجود دارند. در مورد ویژگی‌های ارتباطی هم نسل دوم ویژن پرو از وای فای و بلوتوث ۵ و صدای بسیار کم تاخیر (ULLA) پشتیبانی خواهد کرد.

اجزای اصلی سخت افزار نسل دوم هدست اپل شامل موارد زیر می‌شود:

  • دو عدد نمایشگر میکرو ال ای دی
  • یک عدد دوربین TrueDepth
  • چهار عدد دوربین بینایی کامپیوتری (CV)
  • دو عدد دوربین RGB
  • دو عدد روشنگر مادون قرمز برای محیط‌های کم نور
  • تنظیم کننده فاصله بین مردمکی نیمه اتوماتیک (IPD)
  • قطب نما، حسگر نور محیط، مغناطیس سنج، شتاب سنج، ژیروسکوپ

 نسل دوم هدست اپل برای مرحله توسعه آزمایش اعتبار محصول (PVT) در سال ۲۰۲۵ برنامه‌ریزی شده است که تاریخ عرضه آن را اواخر سال ۲۰۲۵ یا اوایل سال ۲۰۲۶ نشان می‌دهد. اطلاعاتی که امروز به اشتراک گذاشته شده از منبع معتبری است که جزییاتی در مورد برنامه‌های اپل در گذشته ارایه کرده است، اما شایان ذکر است که این اطلاعات مربوط به پیش تولید است و ممکن است برنامه‌های اپل قبل از شروع تولید انبوه نهایی هدست نسل دوم تغییر کند.

سری 15
نوشته قبلی

اپل در نقش ناجی؛ بازار امریکا به لطف عرضه سری آيفون ۱۵ رشد داشته است

نوشته بعدی

کاربران به زودی می‌توانند با سری آيفون ۱۵ پرو ویدئوهای سه‌بعدی ضبط کنند!

سه بعدی در ایفون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید