رقابت تازه سامسونگ و اپل؛ سری آیفون ۱۶ نیز به هوش مصنوعی مجهز خواهد شد!

اپل احتمالا  سیری را با قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی هماهنگ سازی کند.

هوش مصنوعی و قابلیت‌های متنوع و جذاب آن بحث داغ این روزهای دنیای فناوری است و به نظر می‌رسد گوشی‌های هوشمند نیز به زودی از هوش مصنوعی بهره‌مند خواهند شد. در این رابطه، سامسونگ اخیرا به طور غیرمستقیم تایید کرده که نسل جدید سری پرچمدار این برند به اسم به سری گلکسی اس ۲۴ با قابلیت‌های هوش مصنوعی همراه خواهد شد.

شایعات همچنین اذعان کرده‌اند که اپل در حال توسعه یک هوش مصنوعی مولد است. حالا اما گزارش جدید افشاگری برجسته به نام Revegnus ادعا می‌کند که سال آینده میلادی شاهد زحمات اپل در زمینه هوش مصنوعی خواهیم بود.

این افشاگر معتبر ادعا کرده که اپل قصد دارد دستیار صوتی سری آيفون یعنی سیری (Siri) را با مدل زبانی بزرگ اختصاصی خود همراه کند. در حال حاضر، فرآیند توسعه نسخه جدید و پیشرفته‌تر سیری در حال جریان است و شرکت اپل احتمالا آن را در طی کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان سال ۲۰۲۴ معرفی خواهد کرد. این رویداد اپل احتمالا در ماه ژوئن سال آینده برگزار خواهد شد.

افشاگر Revegnus در ادامه گزارش خود اعلام کرده که سری آيفون ۱۶ اولین محصول اپل خواهد بود که از نسخه ادغام‌شده سیری با هوش مصنوعی بهره خواهد برد. البته این افشاگر،  اخیرا اعلام کرد که نسخه بهبودیافته سیری در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد. گزارش جدید اما ضمن رد این ادعا زمان رونمایی از سیری جدید را به سال آینده موکول کرده است.

 توجه اپل به سیری خبر بسیار خوبی برای کاربران محسوب می‌شود چرا که برای سال‌ها دستیار صوتی سری آيفون از قابلیت‌‌های مهمی که رقبای آن داشته‌اند بی‌بهره بوده است.

در نهایت باید اشاره کرد که سامسونگ برنامه‌های بسیار ویژه‌ای برای قابلیت‌های هوش مصنوعی سری گلکسی اس ۲۴ دارد. در نتیجه، اپل برای آن که بتواند با رقیب دیرینه خود به رقابت بپردازد باید سری آیفون ۱۶ را به ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری مجهز کند. غول فناوری کره اخیرا از دستیار مجازی Galaxy AI رونمایی کرد که سال آینده برای گوشی‌های سامسونگی عرضه می‌شود. یکی از قابلیت‌های این دستیار مجازی ترجمه همزمان تماس‌های کاربر است.

سه بعدی در ایفون
نوشته قبلی

کاربران به زودی می‌توانند با سری آيفون ۱۵ پرو ویدئوهای سه‌بعدی ضبط کنند!

نوشته بعدی

اپل فناوری نمایشگر اولد را به چندین محصول مختلف خود می‌آورد

اولد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 5 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید