آیفون SE 4 احتمالا به یکی از برجسته‌ترین قابلیت‌های آيفون ۱۵ پرو مجهز خواهد شد

به تازگی اطلاعات جدیدی از گوشی میان‌رده  اپل فاش شده که خبر از اضافه شدن یک قابلیت مهم برای آن می‌دهند.

در ماه سپتامبر، افشاگری با انتشار پستی در شبکه اجتماعی ایکس یا توییتر سابق ادعا کرد که نسل جدید گوشی میان‌رده آیفون به نام به آيفون SE 4 از طراحی مشابه آيفون ۱۴ بهره خواهد برد. مینگ چی کو، تحلیل گر اپل نیز در اوایل سال جاری نیز ادعای مشابهی را مطرح کرده بود.

 وبسایت MacRumors جدیدا و با نقل قول از منابع خبری خود اعلام کرده که طراحی  آيفون SE 4 به احتمال زیاد مثل طراحی ایفون ۱۴ خواهد بود. این وبسایت ادعا کرده که نسل جدید سری SE با شناسه D59 همراه خواهد شد و از اسم رمز Ghost بهره می‌برد.

گزارش MacRumors تایید می‌کند که آیفون SE 4 به یکی از مهمترین قابلیت‌های آيفون ۱۵ پرو یعنی دکمه جدید اکشن مجهز خواهد بود. دکمه اکشن به طور کامل قابل شخصی‌سازی است و می‌تواند قابلیت هایی مانند روشن کردن چراغ قوه، اجرای یک برنامه خاص و ضبط صدا را انجام دهد. همچنین به مانند سری آيفون ۱۵، میان‌رده جدید اپل با درگاه USB-C همراه خواهد شد.

گزارش‌هایی ادعا کرده‌اند که آيفون SE 4 نمایشگر ۴٫۷ اینچی نسل‌های قبلی را کنار خواهد گذاشت و از نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۱ اینچی بهره خواهد برد. همچنین شایعه شده که این گوشی به دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی مجهز خواهد شد که احتمالا همان سنسور به کار رفته در سری آيفون ۱۴ خواهد بود. وبسایت MacRumors همچنین تایید کرده که اپل در ساخت آیفون SE 4 از مواد مشابه به کار رفته در آیفون ۱۴ استفاده خواهد کرد.

با توجه به اضافه شدن دکمه اکشن به آیفون SE جدید، انتظار داریم این دکمه اختصاصی در سال آینده برای همه مدل‌های سری آيفون ۱۶ عرضه شود. همچنین اپل ظاهرا در حال کار بر روی یک کلید جدید به نام Capture است که هنوز عملکرد آن مشخص نیست و احتمالا همراه با سری آيفون ۱۶ معرفی می‌شود.

در حال حاضر، هنوز نوع تراشه به کار رفته در آیفون SE 4 نامشخص است ولی با توجه استراتژی اپل، می‌توان انتظار داشت که این گوشی به تراشه ۴ نانومتری A16 بایونیک مجهز شود. برای مقایسه، آيفون SE 3 از تراشه موجود در آيفون ۱۴ یعنی A15 بایونیک برخوردار است. وبسایت MacRumors ادعا کرده که با توجه به وضعیف فعلی فرآیند توسعه آيفون SE 4، میان‌رده جدید اپل احتمالا در ساال ۲۰۲۵ معرفی خواهد شد.

اولد
نوشته قبلی

اپل فناوری نمایشگر اولد را به چندین محصول مختلف خود می‌آورد

نوشته بعدی

علی‌رغم افزایش قیمت ۱۰۰ دلاری، هزینه ساخت آیفون ۱۵ پرو مکس تنها ۳۹ دلار گران‌تر از نسل قبلی است!

15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید