اپل قصد توسعه پردازشگر تصاویر اختصاصی خود برای آیفون‌ها را دارد

به تازگی شاهد انتشار شایعه‌ای هستیم که خبر از برنامه‌های شرکت اپل برای توسعه پردازشگر تصاویر اختصاصی خود را می‌دهد.

به ادعای یک افشاگر، شرکت اپل در حال طراحی یک پردازشگر تصاویر یا همان ISP اختصاصی برای آیفون‌های خود است. تولید انبوه این چیپ احتمالا بر عهده شرکت TSMC بوده و از نیمه دوم سال ۲۰۲۶ آغاز می‌شود.

پردازشگر‌های تصاویر نقش بسیار مهمی در سیستم دوربین گوشی‌های هوشمند دارند و پس از ذخیره کردن اطلاعات خام تصویر توسط سنسور دوربین، این پردازشگر‌ وارد عمل شده و عکس‌هایی با کیفیت بالاتر را به کاربران تحویل می‌دهد. از جمله وظایف پردازشگر تصویر می‌توان به تنظیم میزان نوردهی، پردازش HDR، کاهش نویز، تصحیح وایت بالانس و افزایش شفافیت عکس‌ها اشاره کرد.

در حال حاضر، اپل برای تامین پردازشگر تصاویر آیفون‌های خود از شرکت سونی استفاده می‌کند؛ اما در صورت توسعه یک پردازشگر تصاویر اختصاصی، این شرکت کنترل بیشتری روی سخت افزار دوربین آیفون‌ها پیدا خواهد کرد. اپل معمولا دقت بسیار بالایی در توسعه سخت افزار دارد و در صورت به حقیقت پیوستن این موضوع، به احتمال خیلی زیاد شاهد یک پیشرفت جدی در عملکرد دوربین آیفون‌ها خواهیم بود. در انتها باید گفت که این شایعه تا به حال تنها توسط یک افشاگر منتشر شده است و احتمال درست نبودن آن هم هست.

درباره احتمال توسعه پردازشگر تصاویر اختصاصی توسط اپل چه می‌اندیشید؟ به عقیده شما، این شایعه حقیقت دارد یا خیر؟

در باره ی ایفون 16
نوشته قبلی

نمونه اولیه آیفون ۱۶ پرو بدون داینامیک آیلند در حال آزمایش است

نوشته بعدی

آیپد ایر ۱۲٫۹ اینچی اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه می‌شود

با ابعاد جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − ده =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید