انتقاد کاربران بریتانیایی از اپل: آیفون ۱۵ پرو خریدم، موبایلی دیگر برایم فرستادند

تعدادی از کاربران در بریتانیا می‌گویند که پس از سفارش آنلاین گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس نمونه‌ی تقلبی یا مدل‌های قدیمی‌تر را دریافت کرده‌اند!
 

یکی از کاربران نوشت: «ما دو دستگاه آیفون ۱۵ پرو مکس از اپل سفارش دادیم ولی گوشی‌هایی که تحویل داده شدند، آیفون ۱۴ پرو مکس با شماره IMEI مسدود شده بودند. حالا اپل هزینه را به ما برنمی‌گرداند. ما پولی را که به سختی به دست آمده است، از دست داده‌ایم. آیا کسی می‌تواند راهنمایی کند که چگونه این موضوع را پیگیری کنیم؟»

وضعیت مشابهی برای چند کاربر بریتانیایی دیگر هم اتفاق افتاد که یکی از آن‌ها نوشته بود: «من یک آیفون ۱۵ پرو مکس در رنگ آبی سفارش دادم و به‌جای آن آیفون ۱۴ پرو مکس تقلبی دریافت کردم. پس از باز کردن جعبه، دیدم که پورت لایتنینگ در پایین به جای USB-C قرار گرفته است. به اپل، پلیس و بانک گزارش دادم اما هیچ‌کس اهمیتی نمی‌دهد و پس از دو تحقیق از سوی اپل و یکی توسط بانک، هیچ اقدام دیگری انجام نشد، نه گوشی را جایگزین کردند و نه مبلغ را برگشت دادند.»

کاربر دیگری آیفون ۱۵ پرو مکس را از اپل سفارش داد و یک آیفون ۱۴ پرو مکس بنفش دریافت کرد. او می‌گوید که اپل چگونه از خود در برابر این رویدادهای عجیب دفاع می‌کند. او نوشت: «یکی از نمایندگان آن‌ها به من گفت که غیرممکن است که آن‌ها آیفون ۱۴ را به اشتباه ارسال کرده باشند.»

این کاربر افزود: «نگرانی من این است که آن ها با پیک تماس گرفته‌اند و پیک به آن‌ها گفته باشد که هیچ‌کس گوشی را دریافت نکرده؛ بنابراین شاید اپل به این نتیجه رسیدهکه من سعی در فریب آن‌ها دارم. مطمئناً آن‌ها می‌توانند ببینند که گوشی در کجا فعال شده است. نمی‌توانم باور کنم که یک گوشی ۱۲۰۰ دلاری خریده‌ام، مورد اشتباهی را دریافت کرده‌ام و حالا باید آن را بپذیرم.»

به نظر می‌رسد اپل اکنون متوجه شده است که اتفاقی عجیب با تحویل گوشی آیفون در بریتانیا در حال رخ دادن است. Chris-J-88 به تیم کوک تاریخ و جزئیات دقیق از جمله تاریخی را که با پلیس تماس گرفت، ایمیل کرد. این کاربر توضیح می‌دهد که: «حدود یک هفته بعد از شخصی در دفتر مرکزی اروپا تماسی دریافت کردم. چند روز طول کشید تا پرونده را بررسی کند و سپس با من تماس گرفت تا تأیید کند که دستگاه نادرست را جایگزین خواهند کرد و یک روز بعد گوشی جایگزین را دریافت کردم.»

یکی دیگر از کاربران بریتانیایی که به جای آیفون ۱۵ پرو مکس که سفارش داده بود، یک آیفون SE دریافت کرد، متوجه شد که آیفون SE برچسبی برای شرکتی به نام Tesco Mobile دارد. تسکو موبایل اخیراً استفاده از سرویس تحویلی به نام DPD را برای تحویل گوشی‌ها متوقف کرده است، زیرا بسیاری از مشتریان از دریافت نکردن گوشی‌هایی که سفارش داده بودند شکایت داشتند. یکی از افرادی که از سفارش خود شکایت داشت متوجه شد که پیک فرستنده که در پرونده‌ی آیفون گم‌شده‌ی او نقش داشته، اخیراً توسط شرکت اخراج شده است.

علاوه بر DPD که گفته می‌شود در انگلستان به‌خاطر تحویل‌های نادرست شهرت بدی دارد، سرویس دیگری به نام DHL نیز در ارسال برخی از محموله‌های نادرست دخیل بوده است. دو نفر از کسانی که در انجمن آنلاین اپل شکایت کرده بودند، پس از ارسال ایمیلی به تیم کوک، گوشی جایگزین را دریافت کردند، اما این راه در صورتی است که بتوانید آدرس ایمیل مدیر اجرایی اپل را به دست آورید.

Chris-J-88 پیشنهادی برای کسانی دارد که موبایلی را که هزینه‌ی آن را پرداخت کرده‌اند، تحویل می‌گیرند. او می‌گوید: «وقتی گوشی جایگزین رسید، از پیک خواستم ضبط کند که آن را جلوی خودش باز می‌کنم و مطمئن شود که سریال روی جعبه دستگاه نیز ضبط می‌شود.»

 
نوشته قبلی

اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را تولیدکننده پردازنده آیفون می‌سازد

نوشته بعدی

قابلیت تشخیص سقوط اپل واچ جان یک نفر را نجات داد

جان یک نفر با اپل واچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید