نقشه راه محصولات اپل در سال ۲۰۲۴

جدیدترین گزارش مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ و افشاگر معروف محصولات اپل، به طور خاص در مورد محصولات پیش روی اپل است و برنامه‌های این شرکت را برای معرفی محصولات جدید در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد.

اکنون در گزارش گورمن اطلاعات کمی در مورد خط تولید آیفون ۱۶ فاش شده است، اما می‌دانیم که سال آینده ممکن است از جهات بیشتری برای آی‌پدهای اپل مهم باشد، به خصوص پس از اینکه در طول سال ۲۰۲۳ شاهد هیچ مدل جدیدی از آی‌پد نبودیم. این اولین باری بود که از زمان معرفی اولین آی‌پد، برای یک سال تمام هیچ مدل جدیدی از این محصول را ندیدیم.

علاوه بر آی‌پدها و آیفون‌ها، لوازم جانبی جدید، مک و اپل واچ جدید نیز وجود خواهد داشت و در این مطلب قصد داریم تا هر محصول را به همراه زمان معرفی آن و مشخصات آن بررسی کنیم.

مارچ ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲): آی‌پد ایر، آی‌پد پرو و مک بوک ایر

بروزرسانی آی‌پد ایر با دو سایز مختلف

اپل قصد دارد تبلت میان رده خود یعنی آی‌پد ایر  را با دو اندازه جدید ۱۰٫۵ اینچی و اندازه بزرگ‌تر ۱۲٫۹ اینچی بروزرسانی کند. این حرکت با هدف ارایه گزینه‌های بیشتر در قیمت‌های مختلف به مصرف‌کنندگان می‌دهد. یعنی شما دیگر مجبور نیستید که اگر صفحه نمایش بزرگتر می‌خواهید، آیپد پرو را خریداری کنید. در واقع به نوعی مانند آیفون ۱۴ پلاس و ۱۵ پلاس خواهد بود که با هزینه‌ای کمتر، نمایشگر بزرگتر و باتری بزرگتری را در حد و اندازه آی‌پد پرو به شما ارایه می‌دهد.

سیر تکاملی آی‌پد پرو: نمایشگر اولد در کنار تراشه قدرتمند M3

گفته می‌شود که اپل مدل‌های اصلاح شده آی‌پد پرو را با صفحه نمایش اولد، طیف رنگ گسترده‌تر و سطوح کنتراست عمیق‌تر معرفی می‌کند. صفحه نمایش مینی ال ای دی در آی‌پد پرو فعلی ۱۲٫۹ اینچی بزرگتر بسیار چشمگیر است، اما پنل اولد حتی از این نوع پنل نیز پیشرفته‌تر خواهد بود و البته امیدوار هستیم که  آی‌پد پرو کوچکتر ۱۰٫۹ اینچی نیز این ارتقا را دریافت کند!

آی‌پدهای گران‌قیمت سال ۲۰۲۴ همچنین به تراشه جدید M3 مجهز خواهند شد که در اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) با مک بوک پرو معرفی شد، که نشان دهنده ارتقای قابل توجه در قدرت این تبلت است، اگرچه برخی نگرانی‌ها در مورد گرمای بیش از حد و عمر باتری وجود دارد و باید منتظر ماند و دید در این زمینه اپل چه چاره‌ای می‌اندیشد.

پیشرفت قابل توجه در عملکرد مک بوک ایر: مجهز به چیپست M3

مک بوک ایر با گنجاندن پردازنده سریع‌تر M3 عملکرد بهتری دریافت خواهد کرد و تجربه کاربری کلی را برای این لپ تاپ سبک وزن محبوب اپل بهبود می‌بخشد.

بروزرسانی لوازم جانبی: اپل پنسل و مجیک کیبورد

نسل بعدی اپل پنسل

اپل در حال آماده شدن برای عرضه سومین نسل از اپل پنسل با کد B532 به همراه آی‌پد پرو جدید است. انتظار می‌رود این قلم به روز شده، ویژگی‌های پیشرفته‌تری را به تجربه خلاقانه بیاورد.

مجیک کیبوردهای متحول شده

در کنار آی‌پد پرو، اپل مجیک کیبوردهای به روز شده را (با کدهای R418 و R428) برای بهبود تجربه آی‌پد پرو معرفی خواهد کرد. مجیک کیبورد جدید دارای قاب آلومینیومی محکم‌تری خواهد بود که باعث می‌شود حتی بیشتر از نسخه‌های قبلی شبیه یک لپ تاپ باشد.

هدست ویژن پرو: اوایل سال ۲۰۲۴

اولین نسل هدست ویژن پرو

اپل قرار است هدست ویژن پرو خود را در اوایل سال ۲۰۲۴ عرضه کند و بعد جدیدی را به اکوسیستم محصولات اپل معرفی کند. اما این عرضه مورد انتظار در مقایسه با سایر محصولات اپل کمی مبهم‌تر است، زیرا از زمان معرفی اپل واچ در سال ۲۰۱۵ (ورود به دسته جدیدی از محصولات) این اولین معرفی یک محصول در دسته متفاوتی است.

تاریخ عرضه این محصول می تواند بین ژانویه و آوریل ۲۰۲۴ (دی ماه ۱۴۰۲ تا فروردین ۱۴۰۳) باشد، اما فرض را بر این می‌گیریم که مارس ۲۰۲۴ (اسفند ۱۴۰۲) بهترین زمان برای انجام این کار در کنار آی‌پدهای جدید و مک بوک ایر باشد. اگرچه ممکن است برخی چیزها در پشت صحنه اپل طور دیگری پیش رود که می‌تواند به معنای عرضه در ماه آوریل باشد.

سپتامبر – اکتبر ۲۰۲۴ (شهریور و مهر ۱۴۰۳): آیفون، اپل واچ و غیره

سری آیفون ۱۶

طبق گزارش گورمن که به احتمال زیاد به شایعات اشاره دارد، اپل قرار است آیفون‌های بزرگتری را معرفی کند و می‌گوید مدل‌های پرو آیفون ۱۶ حاشیه نازک‌تر و نمایشگر بزرگ‌تری دارند. همچنین برخی شایعات وجود دارند که می‌گویند دکمه خازنی جدید «Capture» و همچنین بهبودهایی در مدیریت حرارتی وجود خواهد داشت.

اپل واچ سری ۱۰: پایش فشار خون

در اواخر سال ۲۰۲۴، اپل قصد دارد از اپل واچ سری ۱۰ به روز شده با ویژگی‌های سلامتی پیشرفته، از جمله قابلیت سنجش فشار خون، رونمایی کند. احتمالا این در کنار سری جدید آیفون ۱۶ خواهد بود، بنابراین به احتمال زیاد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که ماه انتخابی برای این محصول سپتامبر (شهریور) باشد.

آیپد مینی ۷ و یک مدل جدید آیپد مقرون به صرفه

اپل همچنین برای آی‌پد مینی و «یک آی‌پد ارزان قیمت جدید» برنامه‌ریزی کرده است که فکر می‌کنیم گورمن به آی‌پد سطح پایه اشاره داشته است. احتمال زیادی وجود دارد که هر دو به طور جداگانه از رویداد سپتامبر آیفون ۱۶ در ماه اکتبر معرفی شوند، دقیقا به مانند آیپد ۲۰۲۲.

تاکنون صحبت زیادی در مورد ارتقاهای مدل مقرون به صرفه‌تر آی‌پد نشده است، اما محتمل‌ترین پیش‌بینی ما این است که حداقل پردازنده قدرتمندتری در داخل آن وجود داشته باشد.

انواع ایرپادز از پایین رده تا میان رده با پورت USB-C

برای پایان سال، اپل قصد دارد ایرپادزهای رده پایین و میانی اصلاح شده‌ای را عرضه کند که دارای پورت USB-C برای اتصال پیشرفته‌تر است. با توجه به اینکه ایرپادز پرو نسل دوم رده بالا پیش‌تر در سال ۲۰۲۳ درگاه شارژ خود را ارتقا داده، مدل‌های پایین رده و میان رده یعنی ایرپادز ۲ و ایرپادز ۳ به پورت USB-C مجهز خواهند شد.

با به‌روزرسانی کامل مجموعه آی‌پد (با توجه به اینکه مدل جدیدی در سال ۲۰۲۳ وجود نداشت) و مجیک کیبورد و اپل پنسل بروزرسانی شده برای همراهی با آن‌ها، سال ۲۰۲۴ برای هرکسی که تمایل دارد روزانه از آی‌پد خود استفاده کند، سالی پربار خواهد بود. البته سری آیفون ۱۶ نیز وجود دارد که باید در ساخت و طراحی آن بهبودهایی ایجاد شود، شاید تله فوتو ۵X به مدل کوچکتر پرو نیز برسد و موارد دیگر دیگری هم شاهد باشیم که قابل پیش بینی نیستند.

اما بدون شک مهم ترین و هیجان انگیزترین معرفی سال، هدست واقعیت ترکیبی ویژن پرو است. نه فقط به این دلیل که یک شکل نسبتا جدید از فناوری برای مصرف‌کنندگان است، بلکه به این دلیل که یک محصول کاملا جدید است که اپل در حال اضافه کردن آن به مجموعه دستگاه‌های خود است. بنابراین از نظر محصولات جدید برای طرفداران اپل نباید سال خسته کننده‌ای باشد.

نقشه راه محصول ۲۰۲۴ اپل نوید طیفی از نوآوری‌های هیجان انگیز را می‌دهد، با بروزرسانی گسترده در مک، انواع آی‌پد، لوازم جانبی، پوشیدنی‌ها و موارد دیگر که بر تعهد این شرکت به ارایه فناوری‌های پیشرفته به کاربران جهانی خود تأکید می‌کند.

بازار چین
نوشته قبلی

بالاتر از شیائومی و هواوی؛ اپل رهبر بازار گوشی‌های پریمیوم چین است

نوشته بعدی

اپل «برند سال» شد

1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 1 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید