ادامه سخت‌گیری اروپا؛ اپل محدودیت‌های NFC آیفون را برمی‌دارد

با حذف محدودیت‌های NFC آیفون، رقبای این شرکت می‌توانند از پرداخت‌های سریع Apply Pay بهره ببرند.
اپل سعی دارد از جریمه‌ و نبرد حقوقی مداوم با اتحادیه‌ی اروپا جلوگیری کند.  این شرکت دسترسی به فناوری NFC خود را به رقبایش خواهد داد؛ سرویسی که از آن برای پرداخت‌های سریع استفاده می‌شود. این اپدیت پس‌ از اتهامات کمیسیون اروپا در می ۲۰۲۲ و تحقیقات زیادی درمورد شیوه‌های ضدرقابتی Apple Pay ارائه می‌شود.

کمیسیون اروپا از سال ۲۰۲۰ بررسی فعالیت‌های اپل را شروع کرده است. مارگرت وستاگر، معاون اجرایی این سازمان قبلاً اعلام کرده بود نشانه‌هایی وجود دارد که سازنده‌ی گوشی آیفون دسترسی شرکت‌های شخص‌ثالث را به فناوری کلیدی مورد نیاز برای ساخت کیف پول‌های موبایلی رقیب در دستگاه‌های ساخت خود محدود کرده است.

پیشنهاد اولیه اینجور است که اپل را از پرداخت جریمه‌های سنگین معاف و پرونده‌ی قضایی این شرکت را حل و فصل می‌کند اما تضمیمی بر پیشبرد آن‌ها وجود ندارد. کمیسیون اروپا احتمالاً ماه آینده با رقبا و مشتریان اپل مشورت خواهد کرد تا درمورد پذیرش پیشنهاد غول فناوری اهل کوپرتینو تصمیم‌گیری کند. درحال حاضر بیش‌از ۲۵۰۰ بانک در سرتاسر اروپا از Apple Pay استفاده می‌کنند.

اپل همچنین در ایالات‌متحده ازطرف اتحادیه‌ی اعتباری Affinity با شکایت دیگری مواجه شده است. در پرونده‌ی مذکور به‌طور مشابه اپل به محدودسازی غیرقانونی کاربران iOS به Apple Pay متهم شده است.

جفری اس وایت، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده در سپتامبر ۲۰۲۳ حکم داد پرونده‌ی شکایت Affinity علیه اپل را پیش‌ خواهد برد. او گفت: «شاکیان به‌طور قابل قبولی ادعا کرده‌اند Apple Pay هزینه‌های خودسرانه و متورمی از صادرکنندگان دریافت می‌کند و رقابت در حوزه‌ی کیف پول‌های iOS و نوآوری در این زمینه را از بین می‌برد.»

2 نانومتری
نوشته قبلی

آیفون قبل از گوشی‌های اندرویدی به پردازنده ۲ نانومتری مجهز می‌شود

نوشته بعدی

اپل سیستم امنیتی جدیدی برای آیفون‌های سرقت‌شده رونمایی کرد

امنیتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 3 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید