اپل «مجبور» به افشای برنامه‌هایش درباره هوش مصنوعی می‌شود؟

هوش-مصنوعی
به‌گزارش فایننشال تایمز، برخی از سرمایه‌گذاران بزرگ اپل قرار است این شرکت را زیر فشار قرار دهند تا نحوه‌ی استفاده‌ی خود از ابزارهای هوش مصنوعی را فاش کند.

جلسه‌ی سالانه‌ی سهام‌داران اپل فردا (۲۸ فوریه مصادف‌ با ۹ اسفند) برگزار می‌شود و به سهام‌داران عمده اجازه‌ی ارائه‌ی پیشنهادهایشان را می‌دهد.

قطع‌نامه‌ی فدراسیون کارگران آمریکا و کنگر‌ه‌‌ی سازمان‌های صنعتی (AFL-CIO)، شامل درخواست از اپل برای افشا‌ی نحوه‌ی استفاده از هوش مصنوعی و دستورالعمل‌های اخلاقی این شرکت درباره‌ی فناوری مذکور است. شرکت‌های Norges Bank و Legal & General (به‌ترتیب هشتمین و دهمین سهامداران بزرگ اپل) قرار است از این قطع‌نامه پشتیبانی کنند.

نماینده‌ی Legal & General با اپل برای بحث درزمینه‌ی هوش مصنوعی ملاقات کرد؛ اما اپل جزئیاتی از توسعه و استفاده از این فناوری ارائه نداد. Legal & General می‌گوید: «اپل باید درباره‌ی استفاده از هوش مصنوعی و فرایندهای مدیریت ریسک خود آشکارا عمل کند.»

اپل از سرمایه‌گذاران خواسته است تا قطع‌نامه را رد کنند. این شرکت ادعا می‌کند که دامنه‌ی گزارش درخواستی بیش‌از‌حد گسترده است و می‌تواند شامل افشای برنامه‌های استراتژیک و ابتکارات باشد و به موقعیت رقابتی شرکت آسیب بزند.

درخواست‌های سهام‌داران در ایالات متحده معمولاً غیرالزام‌آور هستند؛ اما آن‌هایی که حمایت بیش از ۳۰ درصد از سرمایه‌گذاران را دارند، معمولاً فشار کافی بر شرکت را برای الزام به قبول شرایط درخواستی دارند.

انتظار می‌رود اپل اواخر خرداد در رویداد سالانه‌ی توسعه‌دهندگان (WWDC) مجموعه‌ای از ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی را برای دستگاه‌های خود مانند گوشی آیفون و آیپد معرفی کند.

سامسونگ
نوشته قبلی

سامسونگ اولین رم ۳۶ گیگابایتی HBME3 دنیا را معرفی کرد

نوشته بعدی

اسپیکر ارزان جدید شیائومی ۱۱ ساعت موسیقی پخش می‌کند

اسپیکر-شیائومی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 1 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید