از رویداد آیفون ۱۶ «It’s Glowtime» اپل چه انتظاری باید داشت و چطور تماشا کنیم ؟

its-glowtime

اپل در حال آماده شدن برای معرفی مدل های جدید آیفون ۱۶ است، که مطمئناً قدرتمندترین و بهترین مدل دوربین آیفون تا کنون (حداقل برای مدل های پرو) معرفی خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که این اولین آیفونی باشد که با هوش مصنوعی اپل (Apple Intelligence) در سراسر جهان عرضه می‌شود.

 

انتظار می‌رود اپل علاوه بر سری آیفون ۱۶ و مجموعه‌ای از ساعت‌ها و ایرپادهای جدید وآیپد جدید، ویژگی‌های هوش مصنوعی بیشتری مانند توانایی درک آنچه روی صفحه است، به همراه ویژگی‌هایی که در ماه ژوئن در WWDC معرفی کرد، که شامل سیری ارتقا یافته، تصویر می‌شود، نشان دهد. توانایی های تولید، بازنویسی هوش مصنوعی و ضبط تماس و رونویسی  نیز احتمالا معرفی گردد .

 

کلمه “گلوتایم” احتمالاً اشاره ای به جلوه درخششی است که هنگام فعال شدن سیری در آخرین نسخه های بتا توسعه دهندگان iOS 18 در اطراف لبه های صفحه ظاهر می شود. به گفته مارک گورمن از بلومبرگ، “درخشش” نام داخلی macOS نیز هست. Sequoia که احتمالاً پس از این رویداد تقریباً همزمان با iOS 18 منتشر خواهد شد.

زمان و نحوه تماشای رویداد آیفون ۱۶

رویداد آیفون ۱۶ اپل به صورت زنده و حضوری در کوپرتینو، کالیفرنیا، در تاریخ ۱۹ شهریور ساعت ۲۰:۳۰ به وقت تهران برگزار می‌شود و رک موبایل به صورت زنده در اینستاگرام همه اخبار را نمایش خواهد داد. این رویداد همچنین در یوتیوب، اپل تی‌وی و وب‌سایت اپل به صورت زنده پخش خواهد می گردد.

پردازنده های جدید برای این هوش مصنوعی

Apple Intelligence به پردازنده های قدرتمند نیاز دارد. روند اپل در چند سال گذشته این بود که پردازنده برتر نسل قبلی را به آیفون مدل پایه داده و یک تراشه جدید و قوی تر برای پرو معرفی کرد. پردازنده A17 Pro آیفون ۱۵ پرو تنها تراشه سری A در حال حاضر است که از Apple Intelligence پشتیبانی می کند، اما شایعات حاکی از آن است که تمام مدل های آیفون ۱۶ دارای تراشه جدید A18 خواهند بود. فراتر از آن، انتظار داریم اپل واچ‌های جدید و افزوده‌هایی به خط تولید AirPods را داشته باشیم.

آیفون ۱۶ ظاهر دوربین جدیدی پیدا می کند

مدل‌های اصلی آیفون ۱۶ در رنگ‌های جدید عرضه می‌شوند و ظاهرا اندکی با مدل های قبلی دارند. اگر ایده های ساختگی فاش شده را باور کنیم، ماژول دوربین اکنون دارای دو لنز به صورت عمودی مانند آیفون ۱۲ و آیفون X خواهد بود، به جای محل قرارگیری مورب که در آیفون ۱۳ استفاده شده بود.

قرار دادن لنز عمودی راحتتر از ضبط ویدیوی فضای منظره برای تماشا در Vision Pro پشتیبانی می کند. هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که ما شاهد به‌روزرسانی خود ویژن پرو باشیم، اما امیدواریم چیزی رونمایی شود که علاقه مشتریان را به فناوری واقعیت ترکیبی اپل حفظ کند.

به گفته مینگ چی کو، تحلیلگر اپل، سری آیفون ۱۶ نیز عمر باتری بهتری خواهد داشت.

آیفون ۱۶ پرو و ​​پرو مکس بالاخره با هم مطابقت دارند

آیفون ۱۶ پرو ممکن است در نهایت همان دوربین های پرو مکس را داشته باشد، یکی از چندین موردی که گوگل در رویداد پیکسل ۹ از اپل خواست. هر دو مدل ممکن است لنزهای تله فوتو ۵ برابری “tetraprism” را داشته باشند  که در حال حاضر منحصر به فرد ۱۵ Pro Max است. شایعات حاکی از آن است که دوربین فوق عریض در Proهای جدید نیز به لطف سنسور بزرگتر ۴۸ مگاپیکسلی، بهبود کیفیت قابل توجهی خواهد داشت.گوید صفحه نمایش پرو از ۶٫۱ اینچ به ۶٫۳ خواهد رسید و پرومکس از ۶٫۷ به ۶٫۹ اینچ تغییر خواهد کرد.

برای مدل‌های پرو، ما انتظار یک روکش رز جدید و یک روکش تیتانیوم قهوه‌ای پی‌سی را داریم و انتظار می‌رود هر دو مدل معمولی و مکس صفحه نمایش کمی بزرگ‌تر از همتایان آیفون ۱۵ خود داشته باشند. گورمن می گوید صفحه نمایش پرو از ۶٫۱ اینچ به ۶٫۳ خواهد رسید و پرومکس از ۶٫۷ به ۶٫۹ اینچ تغییر خواهد کرد.

دکمه های کناری آیفون ۱۶

دکمه‌های کناری آیفون ممکن است به دکمه‌های حساس به فشار جدید تغییر کرده باشند و می‌توانند شامل یک ویژگی شبیه به DSLR باشند که در آن می‌توانید با فشار کم فوکوس کنید و با فشار دادن بیشتر عکس بگیرید. این احتمالاً یک ویژگی فقط برای مدل های پرو به بالا است، اما ممکن است به ۱۶ معمولی نیز برسد.

 

 

به طور کلی، مدل های آیفون ۱۶ تغییر چندانی در طراحی نخواهند داشت. ما در حال حاضر شاهد شایعاتی هستیم مبنی بر اینکه مدل بعدی، آیفون ۱۷، طراحی مجدد باریک تری خواهد داشت.

 

اپل واچ اولترا ۳، اپل واچ سری ۱۰ (X) بزرگ و نازک

اپل واچ سری ۱۰ (یا X؟) جدید ممکن است دارای قاب نازک‌تر و ظریف‌تری نسبت به مدل قبلی سری ۹ باشد، اما نکته اصلی که باید به آن توجه کرد مدلی با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر است. گورمن بر این باور است که سری ۱۰ دارای گزینه صفحه نمایش ۴۹ میلی متری با سایز فوق العاده اپل واچ، به علاوه یک تراشه جدید باشد.

ورزشکاران فوق‌العاده و افرادی که در فضای باز هستند نیز می‌توانند انتظار یک اپل واچ اولترا ۳ جدید را داشته باشند . سری قبل اپل واچ اولترا ۲ که شاهد تغییرات چندادی نبود و انتظارات تغییر بیشتری در نسخه جدید می باشد. 

همچنین شایعه شده است که اپل واچ پلاستیکی SE نیز معرفی خواهد شد.

 

 

ایرپاد های جدید اپل (ایرپاد ۴ – ایرپاد مکس جدید)

انتظار می‌رود خط تولید هدفون جدید شامل ایرپادهای جدید و متوسط و احتمالاً نسخه USB-C جدید ایرپاد مکس باشد که ممکن است رنگ‌های جدیدی نیز اشته باد.

به گفته گورمن، مدل‌های جدید ایرپاد ها با دو مدل جدید جایگزین نسخه‌های نسل دوم و سوم خواهند شد. شایعه شده است که مدل میانی دارای طراحی حرفه ای با حذف نویز، به علاوه بلندگوهایی در جعبه شارژ برای پشتیبانی Find My است.

ظاهراً ایرپادهای نسل سوم اپل به اندازه مدل های نسل دوم فروخته نشده است. به علت قیمت بالاتر نسل سوم و ترکیب نامناسب شکل ایرپاد پرو نبود  سری گوش قابل جابجایی ممکن است علت آن باشند. دو مدل جدید هنوز سری گوش را دریافت ندارند، اما قاب‌های شارژ USB-C آن‌ها دارای ویژگی جدیدشان هستند.
احتمال دیگری که بعید نیست در مراسم رونمایی اتفاق بیافتد نمایش ایرپاد مکش جدید خواهد بود. پس از رونمایی از ایرپاد مکس در سال ۲۰۲۰ آپدیت و مدل جدیدی از آن تا به حال ارائه نشده است.

 

شگفتی جدید با آیپد مینی ۷

با نزدیک شدن به مراسم رونمایی اپل که قرار است فردا برگزار شود، گمانه‌زنی‌ها در مورد محصولات جدید این شرکت به اوج خود رسیده است. یکی از محصولاتی که توجه بسیاری را به خود جلب کرده، احتمال معرفی آیپد مینی ۷ است.

شایعات حاکی از آن است که اپل ممکن است در این مراسم نسل جدیدی از آیپد مینی را معرفی کند. انتظارات از این دستگاه جدید شامل صفحه‌نمایش بهتر، پردازنده‌ی سریع‌تر و بهبودهایی در باتری و دوربین هستند. به علاوه، برخی پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهند که آیپد مینی جدید ممکن است با طراحی کاملاً به‌روز شده‌ای عرضه شود که شامل حاشیه‌های باریک‌تر و حذف دکمه‌های فیزیکی باشد.

طرفداران اپل مشتاقانه منتظرند تا ببینند آیا این شایعات به واقعیت می‌پیوندند یا خیر و چگونه این محصول می‌تواند جایگاه خود را در بازار مستحکم کند.

به نظر می‌رسد که فردا روز هیجان‌انگیزی برای طرفداران اپل خواهد بود. مراسم رونمایی با انتظار برای محصولات جدید و ویژگی‌های پیشرفته همچنان ادامه دارد. با ما همراه باشید تا از آخرین اخبار و تحلیل‌ها مطلع شوید.

به نظر می‌رسد که فردا روز هیجان‌انگیزی برای طرفداران اپل خواهد بود. مراسم رونمایی با انتظار برای محصولات جدید و ویژگی‌های پیشرفته همچنان ادامه دارد. با ما همراه باشید تا از آخرین اخبار و تحلیل‌ها مطلع شوید.

پلی
نوشته قبلی

استور پیش‌فرض اندروید آپدیت شد

نوشته بعدی

پوشش خبری کنفرانس اپل ۲۰۲۴

114225 567 e1725904369294

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار − 3 =

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

یا

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید